13 Şubat 2023 Pazartesi

2

Tüp Mide Ameliyatı Olmaya Nasıl Karar verdim !

Merhabalar. 

Elbette bu kararı ''hızlı kilo vereyim, kendime dur diyemiyorum'' gibi rahatlıkla vermedim.. Beni tanıyanlar bilir son derece de pimpirikli bir insanım bu sebepten ameliyattan hep kaçındım.''Hatta mideyi alıyorlar ya iradeyi değil, mide tekrar büyüyebilir, kendiniz kilo verin'' diye apır sapır konuştum. Annem 8 sene önce bu ameliyatı olmasına ve hep tavsiye etmesine, süreci bilmeme rağmen.. 

32 yaşındayım 117,5 kg olarak ameliyata girdim. Artık diyetle, sporla da çok yavaş kilo verebildiğimi farkettim. Vücudumda iyiden iyiye belirginleşen varislerim olmaya başladı. Göğüslerim büyük o sırt ağrıları ve kamburlaşmaya başlamaktan bahsetmiyorum. Ayriyetten kardeşim TYPE 1 diyabet. Bir değişim istediğim netti. Kafamda ameliyat fikri belirginleşmeye başladı. Diyet geçmişim, spor geçmişim, akupunktur , herbalife her birinde kısa süreli kilolar verildi, alındı. Doktor araştırmaya başladım. Seneler içinde kendini ve yöntemlerini dünyaya ispatlamış bir doktor buldum. Gittim, danıştım. Bir diyetisyen eşliğinde bana süreci iyi ve kötü yönlerini anlattı, ameliyattan sonraki 5 ay boyunca bana ''kontroller ve diyet kontrolü konusunda eşlik edeceklerini söylediler. İkna olmama rağmen 7 ay sonra ameliyatımı oldum. (İçimde de ikna olmam gerekir :) )

Ameliyata ağlaya ağlaya gittim, çıktım küfürler falan ediyordum. Anestezinin etkisini atmaya çalışırken bolca yürüyorsunuz ve ben tam bir Zeki Müren şeklinde ''Kilolu olmak şerefsizlik değildir'' sloganlarıyla yürüdüm.. Ah benim canım annem bordo bereliymiş, komandoymuş.  Ben pimpirikli olduğum için bana zordu ''ah dikişime bi'şey mi olur, vah direnim çıkarsa, ciğerlerimi yeterince açamazsam'' ama hastaneden çıkalı tam bir hafta oluyor ve yeni midemle, yeni hayatım, yeni başlıyor. (3Y) 

Çok şükür iyiyim, sıvı besleniyorum, bir hafta daha sıvı beslenmemin ardından püre beslenmeye geçeceğim. İnanamıyorum insan gibi yumurta ve peynir falan yiyeceğim.(Püre ama olsundur)

Hal böyle iken ve bunca sıkıntılar çekilmişken kendime güzel bir vücut borçluyum artık. Ben yine kendimi seviyordum ve beğeniyordum. Kilolu olmak benim için bir çeşit kalkandı ama söylediğim gibi güzellik fikriyle girmedim bu yola. Şimdi yeni kalkanlar bulmak,denemek durumundayım. 

Hem coğrafyamızın mutfağından uzak olacağım işte , kilo vermek için mük. bir yer..

Her şeyi yeniledim, bu da şarttı.







2 yorum :

  1. bundan sonraki hayatınızda bol bol saglık diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Bunun için çalışacağım.

      Sil