14 Eylül 2018 Cuma

1

Doğa dostu deterjan

Her şeyin kolayının birbiriyle kıyasıya yarıştığı güzide  çağımızda kendime ne kadar zor şey varsa yaptırtıyorum.
Ben mi kurtaracam dünyayı, demedim değişime evden başladım.
Tamamen organik doğaya zarar vermeyen bulaşık deterjanı hazırlıyorum.
Malzemeler yalnızca üç çeşit: Yarım yemek kaşığı karbonat
                              Bir yemek kaşığı himalaya tuzu
                              Bir yemek kaşığı limon tuzu
                              biriki damla limon yağı(isteğe göre)
Üç malzemeyi de gelip gidip karıştırıyorum, kaynar suda eritiyorum . Sonra foş foş diye makinaya serpiyorum.
Üç yemek kaşığı elma sirkesi de bulaşıklara parlaklık katıyor. Yarım limonu da bir yere sabitliyorum.
Ta taaaa doğa dostu bulaşık temizleyicim hazır.
Şöyle bir uyarı yapmakta fayda göreceğim, sonradan şaşırmayın diye.
Tablet deterjanlardaki etkiyi beklemeyin. Bulaşıkları aşırı parlatmayabiliyor. Bununla ilgili çok fazla etmen var tabii.
Bulaşıkların kirlerinden arındığından tamamıyla emin olabilirsiniz. Sadece bulanık kalıyor, olur o kadar diyorum. İçiniz rahat olsun..
 

  Fakat bir süredir bu karışımı hazırlamaya erindiğim için bitkisel diye rastgele keşfettiğim, içeriği tertemiz bir bulaşık makinesi tableti önereceğim. Ben üşeniyorsam herkes üşenir .. Biliyorum sizi çünkü.. GREEN CLEAN 5'i bir arada tablet. 

Doğaya geç kalınmış bir armağan sunmanın vakti gelmedi mi ? Topraklarımıza, göllerimize, denizlerimize daha ne kadar kimyasal eklemeye devam edeceğiz. Bu dünya bizim ve zaten yorgun.. Lütfen..

1 yorum :

  1. Merhaba sizi yeni keşif ettim.Blogunuzu sevdim takip ve izlemeye aldım.Bana da beklerim.
    (tariflimutfak/sibelinyemekleri)Mutlu yıllar dilerim.

    YanıtlaSil